Ettevõtlik kodanik
Praktiline õppemäng, mis õpetab ettevõtlus-ja majandusteadmisi ning arendab ettevõtlikkust.
Mis tunne on olla ettevõtte juht ja töötaja?
"Ettevõtlik kodanik" on õppemäng, mis selgitab, kuidas toimib ettevõte, mis on maksud ja mida riik rahaga teeb.
Komplekt + rakendus
Õppekomplektile lisaks kasutatakse ka digitaalset mänguplatvormi
12-16a vanusele
Eakohased teemad põhikooli klasside õpilastele
20 - 30 osalejat
Ideaalne läbi viia keskmise kooliklassiga
Mida õpitakse?
Ettevõtlikud kodanikud töötavad oma firmas, maksavad töötajatele palka, riigile makse ning tasuvad igakuiselt ettevõtte tegevusega seotud püsikulusid. Kõigil on kiire ja tööd on palju, kuid raha aina väheneb. Noored ettevõtjad on sunnitud mõtlema, kas saab kuskilt kokku hoida või on mõistlikum leida rohkem kliente. Kõik valikud on võimalikud, kuid kas need lahendavad probleemi?
  • Milline on ettevõtlik inimene?
  • Kust ja kuidas ettevõtte raha saab?
  • Kuidas raha ringleb?
  • Kuidas jagada rolle meeskonnas?
  • Mis on kasum, tulu ja kulu?
  • Mida riik maksudega teeb?
Mängu eesmärk on luua ettevõtluspädevust arendav keskkond, mis toetab ettevõtlusalase terminoloogia kasutamist, sotsiaalse- ja suhtluspädevuse ning matemaatikapädevuse arengut.

Rollimängu käigus õpivad noored tundma ja kasutama oma loomuomaseid tugevusi.
Motiveeritud õpilased
Loominguline keskkond, tõetruu tegevus ning mängulisus teevad kogemuse lõbusaks ja kaasahaaravaks.
Lõimitud õppeained
Oskuslikult juhitud mäng tekitab mängijates palju uusi küsimusi, vajaduse teha selgeks asjad, mida mängus ei osanud ja soovi korduvalt uuesti oma võimekust mängus testida.
Praktilised oskused
Rollimäng loob seosed päriseluga, toob välja teemad, mida on vaja harjutada, et liita teadmised oskustega ning treenib ettevõtlikku ellusuhtumist.
Kõik mänguks vajalik...
...ühes karbis
Mängukarbist leiad korduvalt kasutatavad materjalid, millega luua füüsiline mänguruum. Ettevõtete kirjeldused, hinnakirjad, müügiarvestuse lehed ja mängurahad.
...ja digivahendis
Mängurakendus on mängujuhtimise tööriist, millega luuakse igale õpilaste grupile oma virtuaalne mänguruum. Virtuaalses ruumis on mängijale pangakonto ja ülesanded, mis võimaldavad juhendal jälgida ning mõjutada mängukulgu, raskusastet ja tulemusi.
Kuidas alustada?
1
Liitu Bizplay Akadeemiaga
Bizplay Akadeemia on keskkond õpetajale.
2
Tutvu, kuidas mängu korraldada
Bizplay Akadeemiast leiad kõik juhendid mida vajad, et mänge läbi viia
3
Vii läbi esimene mäng
Planeeri aeg, kutsu õpilased ja alusta mänguga
Kliendid meist
  • Anneli Kütt
    majandus- ja ettevõtlusõpetaja, ettevõtja
    Minu hinnangul on suurim väärtus, et õpilased õpivad suhtlemist ja müügitööd. Analüüsivad, miks läks nii nagu läks ja mida saaks paremini. Kasutan seda ettevõtluse tundides äriideede genereerimisel ja müügitöö harjutamisel.
  • Diana Tandru
    majandus- ja ettevõtlusõpetaja
    Arendab mitmeid kompetentse. Minul jääks kasutusse ettevõtluse tunnis, kus aitab leida koostööpartnerid, õpetab kokkuleppeid tegema ja nende täitmist jälgima, jmt müügiga seotud tavapäraseid tegevusi
  • Kadri Haavandi
    informaatika- ja majandusõpetaja, endine karjäärispetsialist
    Mäng sobib hästi kõikidele, ka mitte majandusõppe õpilastele, sest ülesehitus on lihtne. Arvan, et seda on kerge siduda eesti keele, inglise keele, ühiskonnaõpetusega.
  • Aive Kaldra
    ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
    Väärtuseks on, et noored on suunatud kogu mängu vältel iseseisvalt otsustama ja tegutsema, peavad tegema meeskonnatööd ja saavutama kokkuleppeid ning tegevus toimub nende endi nutiseadmete abil.
Aita õpilastel, märgata tugevusi ning kasvatada enesekindlust!
"Inimesed, kes räägivad nõrkustest, räägivad tugevustest, mida on kasutatud vales kohas." Mats Soomre KoostööKunstiKooli juhtivtreener

Me usume, et koolirõõmu ja tööõnne kasvatamiseks on vaja igal inimesel leida koht, kus saab oma tugevusi iseenda ja teiste heaks tööle panna.

Soovime anda oma panuse, et muuta õpetamine personaalseks, loomuomaseid tugevusi toetavaks ning enesekindlust kasvatavaks põnevaks seikluseks. Teeme iga päev tööd, et meie programmide läbiviijad oskaksid luua õpiruume, mis aitavad arvestada õppija isikupäraga.

Ettevõtlikkus tähendab julgust algatada, otsustada ning võtta vastutus. Selleks on võimeline ainult ennastjuhtiv inimene, kes on saanud väga palju katsetada ja eksida ning oma vigadest õppida. Sinu abiga saame luua igasse kooli simulatsioonilabori, kus on turvaline ja toetatud keskkond katsetada inimeseks olemist.





Made on
Tilda